Palautekulttuurin kehittäminen
Rakenna palautekulttuuria, joka näkyy suoraan työn tuloksissa
Toimiva palautekulttuuri on avain organisaation menestykseen. Se ei ole vain arviointikeskusteluja, vaan jatkuva prosessi, joka tukee tavoitteiden saavuttamista, oppimista ja innovaatioita.
Hyvä palautekulttuuri rakentaa pohjan avoimelle viestinnälle, luottamukselle ja psykologiselle turvallisuudelle – asioille, jotka näkyvät suoraan työn tuloksissa. Johtajien rooli on keskeinen turvallisen ja rohkean työyhteisön rakentamisessa, jotta ihmiset uskaltavat olla avoimia ja käydä vaikeitakin keskusteluja.
Tällainen kulttuuri ei synny itsestään, vaan vaatii tietoista kehittämistä ja priorisointia organisaation kaikilla tasoilla. Tässä me Sitomolla voimme auttaa.

Ota heti yhteyttä!
outi.stuber@sitomo.fi
+358 40 159 0111
Palvelumme palautekulttuurin kehittämiseksi
Palautekulttuurin kehittämisessä auttavat kokeneet organisaatiokonsulttimme, joilla on kattava kokemus palaute- ja vuorovaikutustaitojen vahvistamisesta niin tiimien, liiketoimintayksiköiden kuin koko organisaation tasolla.
Kokonaisuus ja lopulliset sisällöt räätälöidään aina organisaation tarpeisiin, mutta käytännössä toteutus voi pitää sisällään esimerkiksi listattuja osioita.
- Nykytila-analyysi ja tavoitteet yhdessä tilaajan kanssa.
-
Palautevalmennukset ryhmille paikan päällä asiakkaan tiloissa tai etänä.
-
Verkkokoulutusmateriaalien tuottaminen itseopiskeluun tai tiimien kanssa toteutettavaksi.
-
Arjen palautetilanteiden harjoittelu joko ammattinäyttelijöiden kanssa tai Sitomon konsultin johdolla.
-
Tulosten arviointi yhdessä tilaajan kanssa.
Ymmärrys palautteen merkityksestä ja hyödyistä vahvistuu.
Rohkeus puhua suoraan kasvaa.
Palautteen antamisen ja vastaanottamisen taidot kehittyvät..
Miksi Sitomo?
Sitomon kokenut tiimi tietää, mitä tekee. Saat avuksesi palautekulttuurin ja vuorovaikutuksen kehittämiseen erikoistuneet kokeneet konsultit, jotka pitävät myös organisaation strategiset tavoitteet ja kulttuurin kulmakivet aina mukana tekemisessä.
Yhdistämme teoriat ja laajan käytännön kokemuksen palautekulttuurista, organisaatiokulttuurin muotoilusta, muutoskyvykkyyden ja hyvän työarjen rakentamisesta sekä inhimillisestä johtamisesta.
Skaalamme palveluitamme ja toimimme nopeasti, kun teillä nousee kehittämisen tarvetta. Paras muutosmatka voi alkaa jo tänään.
Asiakascase: Nelonen Median palautevalmennukset

”Tavoitteenamme Nelonen Medialla on kehittää kulttuuriamme, johtamista ja työntekijäkokemusta – palautekulttuurin kehittäminen on ollut tällä osa-alueella keihäänkärkemme jo kaksi vuotta.
Yhteistyö Sitomon kanssa on ollut sujuvaa ja innostavaa. Koko henkilöstön palautevalmennukset saivat hyvän vastaanoton, ja palautekulttuurimme on selkeästi vahvistunut.
Henkilöstömme kokee sekä saavansa että antavansa enemmän palautetta kuin aikaisemmin. Tästä on hyvä jatkaa!”
– Eija Ronkainen, HR Business Partner
Nelonen Media, Sanoma Media Finland
Sitomoon luottavat myös:
Kohti rohkeampaa palautekulttuuria? Ota yhteyttä!
Jätä yhteystietosi tällä lomakkeella ja olemme sinuun yhteydessä pikimmiten! Kartoitetaan tilanne yhdessä ja katsotaan, miten voisimme auttaa.
Voit myös ottaa yhteyttä suoraan Outiin: outi.stuber@sitomo.fi / +358 40 159 0111.
Blogit ja asiakastarinat
Oletko koettanut rohkeaa strategiaa? Viisi syytä miksi se kannattaa!
Olen urallani nähnyt ja lukenut satojen suomalaisyritysten strategioita. Siihen määrään on mahtunut monenlaisia...
Mihin johtajan pitää keskittyä vuonna 2025?
Vuosi 2024 on nyt takanapäin ja ensimmäinen kuukausi vuotta 2025 alkaa olla taputeltu. Muutosvoimat jylläsivät...
Palautteella tuloksia – Mitä parempi palautekulttuuri voi todella tehdä?
Palaute on yksi tärkeimmistä työkaluista organisaatioiden kehittymisessä ja menestymisessä. Se toimii katalysaattorina...
9 + 1 kysymystä ja vastausta organisaation muutoskyvykkyydestä ja rohkeudesta
Muutoskyvykkyyden merkitys kasvaa liiketoiminnassa jatkuvasti. Se vie organisaatiota kohti yhteisiä tavoitteita...