Muutosneuvotteluiden tuki johdolle ja henkilöstölle
Ymmärrä ja hallitse inhimillisiä riskitekijöitä
Muutosneuvottelut ovat työyhteisölle aina kriisi, johon liittyy vaikeita tilanteita ja tunteita. Siksi muutosneuvotteluprosessin eri vaiheissa tarvitaan inhimillistä johtamista.
Haastavien asioiden rohkea käsittely ja turvan luominen vaikuttavat siihen, miten ihmiset ja työyhteisö toipuvat tilanteesta. Tämä koskee niin lähtijöitä kuin työtään jatkaviakin henkilöitä.
Sitomon kokenut tiimi tukee muutosneuvotteluissa johtoa, esihenkilöitä ja koko henkilöstöä. Autamme ymmärtämään mielen liikkeitä ja rakentamaan luottamusta. Kun prosessi hoidetaan hyvin, ei pinnan alle jää muhimaan konflikteja tai sitoutumista ja työsuoritusta jarruttavia tunteita.

Ota heti yhteyttä!
Palvelumme muutosneuvotteluprosessin tueksi
Muutosneuvotteluiden tukipalveluita toteuttavat kokeneet organisaatiokonsulttimme, joilla on vuosien kokemus vaikeiden tilanteiden ratkaisemisesta.
Palvelut räätälöidään aina organisaation tarpeisiin, mutta suosituimmat palvelumme on listattu oheen. Ne tukevat johtoa, esihenkilöitä ja henkilöstä muutosneuvotteluiden eri vaiheissa.
Tukea johdolle ja henkilöstölle
- HR:n ja johdon sparraus
- Ryhmävalmennukset esihenkilöille ja tiiminvetäjille
- Mahdollisuus yksilötukeen sitä tarvitseville
- Johdon ja henkilöstön yhteiset valmennukset
- Inhimillisten riskitekijöiden mittaaminen, analyysi ja seuranta
Epäluottamuksen ja negatiivisen ilmapiirin riskien minimointi.
Nopeat, selkeät ja laadukkaat johtamisprosessit.
Henkilöstön muutoskyvykkyys ja jaksaminen säilyvät parempina.
Miksi Sitomo?
- Sitomon kokenut tiimi tietää, mitä tekee. Saat avuksesi organisaatioiden muutostilanteisiin ja inhimilliseen johtamiseen erikoistuneet tekijät.
- Laaja ymmärrys muutosten inhimillisistä tekijöistä, modernista johtamisesta ja rohkeasta organisaatiokulttuurista. Yhdistämme teoriat ja käytännön kokemuksen.
- Skaalautuvat palvelut, nopea toiminta. Muutosneuvottelut ja tuen tarve voivat yllättää. Me reagoimme nopeasti ja muokkaamme palvelut tarpeisiinne.
Esimerkkejä tekemistämme asiakasprojekteista
Energia-ala: Kasvava pk-yritys, n. 400 henkilöä, 350+ milj. € liikevaihto
Palvelumme: Muutosneuvottelujen tuki ryhmävalmennuksena esihenkilöille ja mahdollisuus yksilötukeen sitä tarvitseville.
It- ja teknologia: Kansainvälinen IT-alan yritys, 130+ henkilöä, 15+ milj. € liikevaihto
Palvelumme: Muutosneuvottelujen tuki ryhmävalmennuksena esihenkilöille ja mahdollisuus yksilötukeen sitä tarvitseville.

”Muutosneuvottelut ovat haastava prosessi, joka vaatii inhimillistä johtamista. Me Tampereen Energialla halusimme auttaa johtoa ja esihenkilöitä ymmärtämään mielen reaktioita sekä johtamaan eri muutoksen vaiheita parhaalla mahdollisella tavalla, ihmiset huomioiden.
Yhdessä Sitomon kanssa saimme aikaan sitä arvokkainta, eli yhteistä keskustelua ja vertaisryhmän tukea esihenkilötyöhön. Muutoksen keskellä yhteinen keskustelu, ulkopuolinen tuki ja uusi tieto herättivät pohtimaan asioita erilaisista näkökulmista. Vaikeat asiat ja tunteet eivät jää pinnan alle ja on tunne, ettei ole vaikeiden asioiden kanssa yksin.”
– Virpi Walden, Henkilöstöjohtaja, Tampereen Energia
Sitomoon luottavat myös:
Tarvitsetko tukea? Ota yhteyttä!
Jätä yhteystietosi tällä lomakkeella ja olemme sinuun yhteydessä pikimmiten! Kartoitetaan tilanne yhdessä ja katsotaan, miten voisimme auttaa.
Blogit ja asiakastarinat
Oletko koettanut rohkeaa strategiaa? Viisi syytä miksi se kannattaa!
Olen urallani nähnyt ja lukenut satojen suomalaisyritysten strategioita. Siihen määrään on mahtunut monenlaisia...
Mihin johtajan pitää keskittyä vuonna 2025?
Vuosi 2024 on nyt takanapäin ja ensimmäinen kuukausi vuotta 2025 alkaa olla taputeltu. Muutosvoimat jylläsivät...
Palautteella tuloksia – Mitä parempi palautekulttuuri voi todella tehdä?
Palaute on yksi tärkeimmistä työkaluista organisaatioiden kehittymisessä ja menestymisessä. Se toimii katalysaattorina...
9 + 1 kysymystä ja vastausta organisaation muutoskyvykkyydestä ja rohkeudesta
Muutoskyvykkyyden merkitys kasvaa liiketoiminnassa jatkuvasti. Se vie organisaatiota kohti yhteisiä tavoitteita...