Asiakas­tarinoita

Veikkauksella rakennetaan esimiestyön yhteistä kulttuuria

Asiakastarinoita

Meillä oli yhteistyön alkaessa meneillään suuri muutos (kolmen pelifirman RAY, Veikkaus, Fintoto yhdistyminen), jonka seurauksena myös organisaatio yksikössä muuttui oleellisesti. Halusin panostaa uuteen esimiestiimiin ja tarkoituksenamme oli varmistaa uudelle esimiestiimille mahdollisimman hyvä yhteinen alku. Tähän saimme Sitomolta apua, josta meillä oli jo aiempaa hyvää kokemusta, kertoo Petra Fäldt, joka toimii Veikkaus Oy:ssä asiakaspalvelupäällikkönä.

Yhteistyömme tavoitteena oli parantaa uuden esimiestiimin yhteistä näkemystä tulevaisuudesta, tavasta toimia ja esimiestyöstä. Yhteistyömme lopputulemana tavoittelimme seuraavia hyötyjä: esimiehet saavat työkaluja käsitellä muutosta, esimiehet pääsevät luomaan ja sitoutumaan yhteiseen innostavaan tulevaisuuteen sekä valmentavan johtajuuden toteuttamiseen löydetään työkaluja.

Yhteistyömme oli noin puolen vuoden mittainen ja siihen sisältyi nykytilanteen kartoitus, EASI -toimintatapa-analyysit osallistujille sekä yhteiset valmennuspäivät. Olemme yhteistyöhön todella tyytyväisiä ja Nina osasi valmentajana hienosti löytää heti tärkeimmät asiat ja valmennusten sisältöä muokattiin vastaamaan juuri meidän tarpeita projektin edetessä. Tämä mahdollisti aina ajankohtaisen ja osuvan sisällön valmennuspäiviin, jatkaa Petra tyytyväisenä.

Valmennusten avulla saimme yksikön ohjausryhmälle hyvän yhteisen alun uudessa yrityksessä ja ympäristössä. Noin puolen vuoden ajalle jaksotetut valmennukset olivat ajallisesti oikein suunniteltu ja väliin jäi sopivasti aikaa miettiä ja kokeilla edellisen valmennuksen asioita. Uskon, että tämä valmennus auttoi ja nopeutti tiimiytymistä ja yhteisen suunnan ja toimintatapojen löytämistä.

 

Jaa kirjoitus: