Asiakas­tarinoita

Osuuskauppa Keskimaa luottaa rohkeuteen

Asiakastarinoita

Osuuskauppa Keskimaa haluaa voittaa kisan työntekijöistä, palkita arkisista arkiteoista ja ylittää asiakkaiden odotukset. Viime vuodet ovat olleet mullistusten aikaa, ja työntekijät ovat tehneet töitä haastavissa olosuhteissa. Jotta voidaan olla ajan hermolla ja edelläkävijöitä, on kuunneltava rohkeasti asiakkaita kaikkialla maakunnassa ja tartuttava nopeasti kehittämiseen, jatkuvuus säilyttäen. Se mahdollistuu ja tuntuu innostavalta, kun yhteisössä on vahva rohkean tekemisen meininki.

”Jos pitäisi pelätä epäonnistumista, olisi vaikeaa olla yhteisössä kokeilunhaluinen tai laittaa itseään likoon mullistusten keskellä. Siksi keskimaalaiset vaalivat sitä, että voidaan olla inhimillisiä tiimeissä, jotta keskenään on turvallista. Kun saa kokea ja tuntea turvallisesti yhdessä myös pelkoa, uskaltaa enemmän. Valmennustoimisto Sitomo on ollut oppaanamme talven ajan ja yhteistyön aikana on koettu rohkeuden ja psykologisen turvallisuuden vahvistuvan entisestään”, toimitusjohtaja Antti Määttä sanoo. 

”Konkreettisesti rohkeuden taidot näkyvät tunnetaitojen kehittymisenä, sekä siinä, että uskalletaan kokeilujen lisäksi antaa palautetta, ottaa sitä vastaan ja puhua vaikean tuntuisista asioista. Olemme lähentyneet ja tunnemme itsemme sekä toisemme taas paremmin. Lujuus ja lempeys vahvistuvat rohkeuden edistyessä,” kertoo henkilöstöjohtaja Kaisamaria Thusberg yhteistyöstä ja jatkaa, ”rohkeuden vieminen osaksi kulttuuria on taitojen lisäksi mindsetin muuttamisen matkaa. Taidot ja mindset mahdollistavat tulevaisuudessa vahvan veto- ja pitovoiman. Taidot ovat juuri sellaisia, joita työntekijät arvostavat nykyajan johtajissa. Empatia, kuuntelun taito, arvolähtöisyys ja kyky sietää epävarmuutta nyt ensimmäisinä mainitakseni. Yhteistyömme käsittää johtoryhmän ja päälliköiden valmentamisen osana laajempaa Syty ja Sytytä ohjelmaa. Yhteistyömme Sitomon kanssa jatkuu edelleen.”

 

Jaa kirjoitus: